Stavba modelu CAP 232 – pokračování

V předchozím příspěvku jsem prezentoval stavbu nového modelu CAP 232, zde je jeho pokračování.

Stavba modelu Cap 232 pokračovala dohotovením kostry modelu pod potažení. Potah modelu je proveden standardním způsobem z nažehlovací folie Oracover. Zbarvení modelu jsem zvolil velmi jednoduché – světle žlutá s výrazně červenou. Spodní strana křídel je modrá. Na potažení modelu jsem koupil celkem 10,5 m nažehlovací folie, ale ani při pečlivém rozměřování toto množství nestačilo. Na spodek VOP jsem musel použít starý zbytek folie, takže celkové množství folie na potah tohoto modelu bylo 11,3 m. Hmotnost modelu narostla potažením folií o 670 g. Laminátový objemný kryt motoru je zatím nastříkán základovou barvou pod konečný nástřik červenou barvou v odstínu potahové folie. Stavba modelu bude pokračovat instalací podvozkových kol s kryty, motoru s příslušenstvím a nádrží, serv s táhly a kabeláží, akumulátorů, vypínačů a RC vybavení.

Hmotnost potažených dílů ve stavu na fotografiích (celkem 7,28 kg):

  • Křídlo pravé: 1150 g
  • Křídlo levé: 1150 g
  • Kompletní trup s podvozky: 3520 g
  • Překryt kabiny s kabinou: 280 g
  • Kryt motoru: 480 g
  • Kryty kol s koly a příslušenstvím: 300 g
  • Spojovací duralová trubka křídel: 390 g

Další komponenty, nutné k definitivnímu dokončení modelu (celkem 4 kg):

  • Motor ZDZ 80 RV- J kompletní se zapalováním a tlumičem AMT + montážní materiál: 2450 g
  • Vrtule BAMBULA 26/10 + kompletní kužel průměr 115 mm: 270 g
  • Serva modelu s kabely a táhly: 520 g
  • Akumulátory zapalování a letové části s vypínači : 550 g
  • Přijímač + drobná bižuterie : 100 g
  • Nádrž 1 l s příslušenstvím : 110 g

Výsledné parametry:

  • Celková hmotnost modelu: 11,28 kg.
  • Celková hmotnost modelu s plnou litrovou nádrží: 12,03 kg
  • Plošné zatížení kompletního modelu s prázdnou nádrží: 74,7 g/dm2
  • Plošné zatížení modelu s plnou nádrží: 79,66 g/gm2

Při finálním dohotovování modelu předpokládám malou úsporu konečné hmotnosti modelu. Těžiště modelu vychází přesně dle výpočtu, takže tím se letové hmotnost modelu nezvýší.

Toto je můj 42. model s benzínovým motorem.


Copyright: články a fotografie v nich použité jsou duševním vlastnictvím jejich autorů. Můžete si je číst, prohlížet a uchovávat pouze pro svou osobní potřebu. Jakékoli jiné využití a šíření, například použití na jiných webových stránkách nebo komerční využití je přísně zakázáno.

. WordPress